Program dirigintie

Etichete Technorati:

S1 18 IX 2007 – Chestiuni organizatorice.

Prezentarea structurii anului scolar, anuntarea metodologiei si calendarului examenului de BACALAUREAT 2008, inclusiv prin postarea de catre diriginte a documentelor si a linkurilor importante pe site-ul personal. Afisarea documentelor la avizierul clasei. Instructajul PSI si alte instructaje si tabele.

 

S2 25 IX 2007 – Chestiuni organizatorice. Autoaprecierea

Bibliografie: FORMAREA IMAGINII DE SINE SI ROLUL EI ÎN VIATA COTIDIANA

– importanta autoprecierii in viata de zi cu zi, cheie a succesului pe viitor.

– autoaprecierea-riscuri: aroganta. consecinte> piedici in socializare, in cariera

– autoparecierea corecta: avantaje> respectul pentru sine.

Cum se face o autoapreicere corecta: prin privirea comparativa a atuurilor personale versus defecte. Gasirea solutiilor de ameliorare sau imbunatatire. Explicarea a ceea ce este fisa SWOT( tabel comparativ al atuurilor si ale limitelor unei persoane intr-un domeniu, precum si a mijloacelor de remediere ale problemelor).

Joc de rol: Zamfir Bagdan-imaginea despre sine vizavi de perceptia colegelor sale.

S3 2 X 2007 Ce este important pentru mine

Stabilirea prioritatilor fiecarui elev vizavi de examenul de BACALAUREAT 2008 si de Facultatea sau cariera pe care urmează să o desfăşoare.

– prezentarea optiunilor privind lista obiectelor pentru BACALAUREAT

– discutarea principiilor după care se poate stabili o lista de prioritati, alegerea criteriilor:

a. in functie de usurinta materiilor

b. in functie de utilitatea lor pentru mai tarziu (Facultate sau cariera)

c. in functie de afinitatea pentru un obiect de studiu sau pentru modul de predare al unui profesor.

– după 10 minute fiecare elev a avut 3 minute pentru prezentarea optiunii si a criteriilor alese.

S4 9 X 2007 Reguli in familie, scoală, societate-Toleranta. Vizita la Sinagoga Iasi cu ocazia Zilei Holocaustului

S5 16 X 2007 Violenta, problema sociala

S6 23 X 2007 Adolescenta. Schimbari emotionale

Adolescenta este perioada din viatã care se întinde de la vârsta de 15 -18 ani la fete si de la 16-20 ani la bãieti. Perioada adolescentei este una dintre cele mai complexe perioade ale vietii.
·Datoritã schimbãrilor biologice si psihologice care se petrec, adolescenta a mai fost numitã si “epoca furtunoasã”. Realitatea adolescentei înscrie în prim-plan relatiile de prietenie care îl determinã pe adolescent sã intre în conflict cu impulsul sãu sexual, fapt care îi genereazã teama.
Adolescentul/a este nesigur/ã si nu stie dacã se comportã corect fatã de prietena sa/prietenul sãu. El/ea nu stie mai ales ce gândeste partenerul despre felul în care aratã din punct de vedere fizic sau despre modul de a gândi si vorbi. Fetele se manifestã diferit. Unele cred cã nu sunt suficient de frumoase si de elegante, comparându-se mereu cu prietenele lor, altele cã nu au calitãti psiho-intelectuale la nivelul anturajului, mai ales în raport cu partenerul cãtre care aspirã, iar altele sunt prea încrezãtoare în propriile forte.
Probleme adolescentine
Sexualitatea nu se poate sustrage dinamicii psihologice si sociale. Ea este o parte foarte importantã care depinde atât de caracteristicile individual anatomice care constituie baza atractiei interpersonale, dar si de unele caracteristici psihosociale care completeazã sau combat atractia între parteneri (inteligenta, comportamentul, limbajul).
Majoritatea adolescentilor sunt de pãrere cã dragostea vizeazã anumite trãiri sexuale. Plimbãrile de mânã într-un parc, mersul la discotecã, cluburi sau la spectacole, munca împreunã satisfac pragul minimal emotional al adolescentului, nefiind legate de dragostea trupeascã. O relatie apropiatã de prietenie presupune întelegerea celuilalt, împãrtãsirea unor sentimente si gânduri (autodezvãluirea), prin urmare o relatie care se bazeazã pe întelegere reciprocã. Cu toate acestea existã adolescenti care desi doresc sã intre în relatii apropiate cu ceilalti nu reusesc acest lucru datoritã unor temeri pe care le au si care cu timpul dezvoltã adevãrate fobii sociale.
De regulã adolescentii se confruntã cu probleme de genul:

  • Teama de a-si asuma responsabilitatea: o relatie de prietenie presupune o responsabilitate fatã de celãlalt partener care printre altele trebuie ajutat atunci când are nevoie.
  • Teama de a nu fi manipulat: astfel de persoane sunt deosebit de atente sã observe comportamente de manipulare chiar acolo unde nu este cazul.
  • Teama de a nu-l deranja pe celãlalt: datoritã acesteia relatia între cei doi se depreciazã întrucât se instaleazã un zid care nu le mai permite sã-si împãrtãseascã sentimentele. Construiti relatii solide de prietenie

    Cele mai importante sugestii practice pentru adolescenti în vederea dezvoltãrii unor abilitãti interrelationale:

  • Utilizati într-o anumitã limitã autodezvãluirea, de exemplu: “De când m-am despãrtit de prietenul meu mã simt mai putin stânjenitã”;
  • Pentru o conversatie eficientã cititi revistele, ziarele si vizionati emisiunile de televiziune care satisfac cel mai mult trebuintele adolescentilor;
  • Mergeti la concerte, la o salã de sport, la onomasticile colegilor prentru a cunoaste oameni si a vã putea face noi prieteni;
  • Fiti cât mai activ(ã) în ceea ce priveste relatiile cu cei care vã intereseazã (vorbiti-le, scrieti-le, telefonati-le);
  • La o petrecere încercati sã legati prietenie cu o persoanã care v-a plãcut si sã întretineti relatia si dupã ce petrecerea s-a terminat;
  • Este foarte important sã vã cunoasteti drepturile personale si astfel sã vã puteti exprima opiniile, sã spuneti da sau nu anumitor propuneri, pãreri ce vin din partea celorlalti.

     

    S7 30 X 2007 Comunicare si abilitati sociale. Responsabilitatea in cadrul grupului.

    S8 6 XI 2007 Problemele adolescentei. Autocontrolul emotional.

    S9 13 XI 2007  Informatia: Importanta, accesibilitate, utilitate

    S10 20 XI 2007 Surse de informare. Internetul

    Discutii despre Internet ca sursa de informatii

    Bibliografie:

    Articol din Gandul

    Blogul

    S11 27 XI 2007 Sexualitatea. Contraceptia si boli cu transmitere sexuala.

    Vizionarea unui documentar de pe Discovery despre contraceptie

  • Publicat de

    Lucian Podaru

    Profesor de Istorie, Liceul Teoretic "Miron Costin", Iasi

    Lasă un comentariu